Jans Ole Gersters
Salas
Islands
DE
2025, 123’, en, es
Iesakām no 16 gadu vecuma
Toms apzinās, ka viņa dzīve sastāv no slikta seriāla klišejām. Viņš pusi dienas pavada četrzvaigžņu viesnīcas tenisa laukumā kā treneris, bet otru pusi neatceras, jo gremdējas dzērienos un apreibinājumos. Pirms vairākiem gadiem viņš bija tenisa brīnumbērns, kurš stājās pretī Rafaēlam Nadalam, bet šobrīd Toms cenšas saplūst ar apkalpojošo personālu. Līdz mirklim, kad viņš sastop britu ģimeni – platīnblondo Annu, kas izkāpusi no Hičkoka filmām viņas vīru Deivu un dēlēnu Antonu. Toms kļūst par Antona treneri, satuvinās ar Annu un redz iespēju izkļūt no palmu ieskautās elles, kuru pats sev radījis…
Ja Antonioni būtu vēlējies uzņemt “Piedzīvojumu” (1960) Kanāriju salās ar kamieļa klātbūtni, tā izskatītos gluži kā vācu kino autora Gerstera saulē un tenisa kortā izauklētais noir. Berlinālē izrādītā darba scenārija serpentīni labā nozīmē skatītāju mulsina un aizrauj: attiecību trijstūris, kura centrā ir aktieri Sems Railijs (“Kontrole” (2007)), Steisija Mārtina (“Nimfomāne” (2013)) un Džeks Fārtings (seriāls “Kronis” (2016–2023)), ir kā no 50. gadu labākajiem trilleriem izkāpusi nu jau laikmetīgā trijotne. Gersters preparē ne tikai kino ikonogrāfiju Lansarotes salas ainaviskajā un tūristiskajā idillē, bet arī mileniāļu paaudzi, tās dzīves izvēles un gaidas: ko viņi meklē šodien, un vai sevis salīdzināšana ar citiem noved pie identitātes rēbusiem, vēloties aizņemties citu dzīves?